18 Μαρτίου του 2007 και στη Μελβούρνη της Αυστραλίας όλοι κοιτάζουν και ξανακοιτάζουν ένα μαύρο αγόρι να περιφέρεται στους διαδρόμους του πρώτου Grand Prix της χρονιάς. Η γεμάτη ρατσισμό ιστορία της Formula 1 βρισκόταν απέναντι στο θέαμα ενός μονίμως χαμογελαστού παιδιού, που ήταν ακόμη γνωστός ως ο teammate του Fernando Alonso στη McLaren. O Lewis Hamilton από την πρώτη μέρα φαινόταν ότι θα γίνει σταρ. Αυτό που κανείς δεν ήξερε ήταν ότι είχε έρθει για να μείνει.
Pass your teammate at Turn 1, then finish on the podium 😎@LewisHamilton had a dream debut in Australia #OnThisDay in 2007!#F1 pic.twitter.com/pXlR2gllmI
— Formula 1 (@F1) March 18, 2018
Ανέβηκε στο πόντιουμ με την πρώτη του κούρσα, μένοντας πίσω μόνο από τους Alonso και Raikkonen. Αυτό θα γινόταν ρουτίνα, καθώς το επανέλαβε για τους επόμενους 8 αγώνες σπάζοντας το σχετικό ρεκόρ. Η πρώτη του σεζόν συνοδεύτηκε με 4 νίκες συνολικά, επίσης αριθμός ρεκόρ. Αυτό που ήρθε το 2008 εντούτοις, δεν το είχε φανταστεί κανείς.
Το απίθανο πρώτο πρωτάθλημα στη Βραζιλία
Ο Lewis Hamilton "έκλεψε" από τον Massa το πρωτάθλημα μέσα στη Βραζιλία σε έναν από τους πιο συγκλονιστικούς αγώνες που έχουμε παρακολουθήσει ποτέ. Σταδιακά από πολύ μικρή ηλικία θα γινόταν μια περσόνα του παγκόσμιου αθλητισμού. Ήταν το παιδί των ρεκόρ. Ο πρώτος (και μοναδικός) μαύρος πιλότος και ο πιο νέος πρωταθλητής στην ιστορία.
Ταυτόχρονα ήρθε και η πολυσυζητημένη του σχέση με τη Nicole Scherzinger των Pussycat Dolls.
Brilliant #HungarianGP victory #OnThisDay in 2009 by Lewis Hamilton, dragging the less than stellar McLaren MP4-24 to an astonishing win (his 5 previous results in it had been 9th, 12th, 13th, 16th & 18th). Pic: Lewis celebrates victory with then girlfriend Nicole Scherzinger. pic.twitter.com/hncO7WdrtC
— Matt Bishop 🏳️🌈 (@TheBishF1) July 26, 2022
Πέρα από τον κομβικό ρόλο που έπαιξε στην πορεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη μετά-Schumacher εποχή, απασχολούσε εξώφυλλα (ως κεντρικό πρόσωπο) και στήλες των κοσμικών. Ο Hamilton τα πρώτα του χρόνια έδειχνε να δυσκολεύεται με την ξαφνική φήμη και επιτυχία. Ενδεχομένως να ήταν μέρος της αντίδρασής του το ότι έτρεχε πολύ, ακόμη και εκτός πίστας και τιμωρήθηκε από την FIA.
Η Mercedes και ο Toto Wolff
Η επόμενη 5ετία τον έφερε πιο πίσω. Ο Hamilton στα τελευταία του χρόνια με την McLaren, δε μπόρεσε να φτάσει κοντά στο πρωτάθλημα και η μεταγραφή του στην Mercedes το 2013, τον έκανε και πάλι πρωταγωνιστή. Ο Toto Wolff βρήκε στο πρόσωπό του, έναν οδηγό με τις φιλοδοξίες που χρειαζόταν. Η συνάντησή τους έγινε στο καλύτερο σημείο. Εκεί που και οι δύο χρειάζονταν το κάτι παραπάνω.
Καθώς ο Vettel κατακτούσε το ένα πρωτάθλημα πίσω από το άλλο, ο Hamilton μάζευε εμπειρίες και έμαθε να διαχειρίζεται όλες τις στιγμές. Το 2014 με το μονοθέσιο της Mercedes να ξεχωρίζει, είχε φτάσει η ώρα του. Το πρώτο πρωτάθλημά του απείχε από το 2ο, 6 ολόκληρα χρόνια, όμως εκείνη τη στιγμή και ξεκινώντας την 4η δεκαετία της ζωής του o Hamilton ήταν πιο ώριμος από ποτέ για να γράψει τη δική του ιστορία.
Η συνέχεια ήταν συντριπτική. Λες και ο Βρετανός οδηγός είχε μαζέψει όλες τις εμπειρίες της ζωής του και τις έβαλε στη φαρέτρα του για να τα σαρώσει όλα. Τα επόμενα 7 χρόνια κέρδισε 6 πρωταθλήματα και ισοφάρισε τον Schumacher στις περισσότερες κατακτήσεις στην ιστορία της Formula 1. Ο σεβασμός προς το πρόσωπό του ήταν πια μεγαλειώδης. Όσοι κοίταζαν με δυσπιστία τον νεαρό έγχρωμο οδηγό το 2007, είχαν κατεβάσει πια τα κεφάλια. Παράλληλα, ο Hamilton ξεκίνησε να μιλά ανοιχτά για θέματα ταμπού. Ως υπέρμαχος των διαμαρτυριών για την αστυνομική βία στις ΗΠΑ, και ένθερμος υποστηρικτής της LGBTQIA+ κοινότητας, τόλμησε να μιλήσει ανοιχτά για τα 'πιστεύω' του. Το είχε κερδίσει -και- αυτό.
"Όταν έφτασα στη Formula 1, ήταν μια καταπληκτική εμπειρία, αλλά εκπαιδεύτηκα για να γίνω οδηγός αγώνων. Δεν ήμουν προετοιμασμένος για όλα τα υπόλοιπα που με συνόδευαν - δεν είχα μια μεγάλη δομή υποστήριξης γύρω μου για να με βοηθήσει και δυσκολευόμουν να είμαι ο εαυτός μου, και επίσης εξακολουθούσα να ανακαλύπτω ποιος ήμουν πραγματικά ως άνθρωπος. Εκτός από το να βρίσκομαι στο αυτοκίνητο και να αγωνίζομαι, ποτέ δεν ένιωσα πραγματικά ότι μπορούσα να είμαι ο εαυτός μου και αυτό με περιόριζε. Τώρα, όμως, ξέρω ποιος είμαι. Αυτός είμαι και δεν απολογούμαι γι' αυτό - γιατί να απολογηθώ για το ότι είμαι αυτή που είμαι;
Υπήρξε μεγάλη διαφορά τα τελευταία χρόνια στο τι με παθιάζει, τι με ενδιαφέρει. Συνειδητοποίησα ότι έχω μια τεράστια πλατφόρμα και θέλω να τη χρησιμοποιήσω για καλό σκοπό. Βλέπω τόσους πολλούς ανθρώπους που έχουν δύναμη και δεν κάνουν αρκετά, ή ίσως όχι αρκετά από τα σωστά πράγματα όσον αφορά τον θετικό αντίκτυπο στους νεότερους ανθρώπους, και αυτό είναι κάτι που θέλω να έχω κι εγώ. Τελικά, το να έχεις όλα αυτά τα πρωταθλήματα δεν σημαίνει τίποτα αν δεν κάνεις τίποτα με αυτά", είχε δηλώσει στο Esquire Middle East σχετικά με την ελευθερία που ένιωθε να είναι ο εαυτός του.
Αυτά, δεν είχαν μεν και αλλά. Ο Hamilton εναντιωνόταν σε όλα όσα τον νευρίαζαν ηθικά. Πήγε μέσα στην Ουγγαρία και στο Hungaroring μίλησε ανοιχτά κατά των πολιτικών του Orban. Πήγε στη Σαουδική Αραβία και έκραξε δημοσίως τις αντιλήψεις του θεοκρατικού κράτους και στο Μπαχρέιν μίλησε για sportswashing.
To 2021, λίγο μετά την κατάκτηση του 7ου πρωταθλήματος έγινε Sir. Ιππότης του βρετανικού στέμματος. Έλαβε την ύψιστη τιμή από τον Κάρολο για όλες τις μάχες που έδωσε εντός και εκτός πίστας.

Την επόμενη χρονιά βίωσε την πιο μεγάλη ήττα της καριέρας του, όταν ο Max Verstappen στο Άμπου Ντάμπι τον προσπέρασε στην τελευταία στροφή και ενώ όλα έδειχναν ότι θα έσπαγε το ρεκόρ του Schumacher. Μαζί με το βραζιλιάνικο Grand Prix του 2008, αυτός θα είναι ο πιο ιστορικός αγώνας του. Φέτος μπορεί να έμεινε 6ος, όμως ήταν η χαρά των Grand Prix, καθώς πάλευε μέχρι τέλους.
This final lap vs Max Verstappen and Lewis Hamilton is insane!
— herculez gomez (@herculezg) December 12, 2021
🏎 🏎
2021 Title in the line 🔥 🔥 #FormulaOne #F1Finale #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/IcEcRenNIP
Ο Sir Lewis Hamilton κλείνει σήμερα τα 38 του χρόνια και κανείς δε μπορεί να τον ξεγράψει. Είναι άλλωστε ο κορυφαίος οδηγός όλων των εποχών με τις περισσότερες νίκες (103) στην ιστορία της Formula 1.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.