Γιατί οι οδηγοί της Formula 1 ζυγίζονται μετά από το τέλος κάθε αγώνα;

Έχεις δει τον Oscar Piastri ή τον Lewis Hamilton να βγαίνουν από το μονοθέσιο και να τρέχουν να ζυγιστούν; Δεν πρόκειται για κρίση ματαιοδοξίας ή ιατρικό θέμα, αλλά για ένα από τα πιο απαιτητικά "τελετουργικά" του σύγχρονου μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Όσοι παρακολουθούν το Grand Prix μέχρι την τελευταία του στιγμή, πιθανότατα έχουν προσέξει μια περίεργη σκηνή: οι οδηγοί της Formula 1 βγαίνουν από το μονοθέσιο, αφαιρούν τα κράνη τους και, προτού προλάβουν να πανηγυρίσουν ή να ενυδατωθούν, κατευθύνονται απευθείας προς μια ζυγαριά. Δεν πρόκειται για καπρίτσιο ούτε για απλό φυσικό έλεγχο, αλλά για αυστηρό κανονισμό της FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου) που στοχεύει στην εγγύηση ενός δίκαιου και ασφαλούς αγώνα.

Ζήτημα ισορροπίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης

Στη Formula 1 κάθε λεπτομέρεια μετράει. Οι κανονισμοί ορίζουν ότι το μονοθέσιο χωρίς καύσιμα πρέπει να ζυγίζει τουλάχιστον 740 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού και όλου του εξοπλισμού ασφαλείας (κράνος, πυρίμαχη στολή, γάντια και μπότες). Εάν το συνολικό βάρος πέσει κάτω από αυτό το όριο μετά τον αγώνα, η ομάδα μπορεί να τιμωρηθεί ή ακόμα και να αποκλειστεί.

Διαβάστε Επίσης

Για αυτόν τον λόγο, στο τέλος κάθε αγώνα, οι οδηγοί πρέπει να ζυγιστούν προτού πιουν νερό ή ισοτονικά ποτά, καθώς κάθε γραμμάριο μπορεί να επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα. Τα δεδομένα που καταγράφονται από τους τεχνικούς επιτρόπους προστίθενται στο βάρος του αυτοκινήτου για να επιβεβαιωθεί ότι όλα βρίσκονται εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

Στόχος δεν είναι μόνο να μη γίνονται αδικίες εις βάρος τον οδηγών, αλλά και να γνωρίζουν ότι είναι ασφαλείς. Ένα αυτοκίνητο που είναι υπερβολικά ελαφρύ μπορεί να αλλοιώσει την κατανομή βάρους, να θέσει σε κίνδυνο τη σταθερότητα και να αυξήσει τους κινδύνους στην πίστα.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.