Movember: To viral trend με το μουστάκι που έγινε θεσμός για τα ανδρικά θέματα υγείας

Η μόδα του Movember επιστρέφει για ακόμα μία χρονιά, προτρέποντας τους άντρες να αφήσουν μουστάκι και να δείξουν την υποστήριξή τους για θέματα υγείας, όπως ο καρκίνος του προστάτη και η ψυχική υγεία. Αυτή η viral τάση έγινε θεσμός, ευαισθητοποιώντας για τα ζητήματα που έχουν σημασία.

Κάθε Νοέμβριο, τα μουστάκια πληθαίνουν, όχι λόγω μόδας, αλλά από αλληλεγγύη. Το Movember, που φέτος κλείνει 21 χρόνια, έχει πλέον ωριμάσει και μεταμορφωθεί από μία αρχικά χαριτωμένη ιδέα σε έναν παγκόσμιο θεσμό με σκοπό να αφυπνίσει τους άντρες για κρίσιμα θέματα υγείας.

Όλα ξεκίνησαν το 2003, όταν δύο φίλοι στην Αυστραλία, οι Travis Garone και Luke Slattery, σκέφτηκαν να αφήσουν μουστάκι για φιλανθρωπικό σκοπό, εμπνευσμένοι από φίλους και γνωστούς που έκαναν αντίστοιχες κινήσεις για τον καρκίνο του μαστού. Η ιδέα είχε ανταπόκριση, συγκέντρωσαν και άλλους υποστηρικτές και έτσι γεννήθηκε το κίνημα.

Διαβάστε Επίσης

Τρία μεγάλα ζητήματα

Πλέον, το Movember είναι μια πρωτοβουλία του Movember Foundation που επικεντρώνεται σε τρία μεγάλα ζητήματα: την ψυχική υγεία και την πρόληψη αυτοκτονιών, τον καρκίνο του προστάτη και τον καρκίνο των όρχεων. Στόχος του δεν είναι απλά η "επιφάνεια" ενός μουστακιού αλλά η ουσία: να συλλεχθούν χρήματα και να υποστηριχθούν προγράμματα που βοηθούν στην ευαισθητοποίηση και τη χρηματοδότηση ερευνών για την ανδρική υγεία. Μπορεί πολλοί να το βλέπουν ως ένα trend, που άνθισε τα τελευταία χρόνια, αλλά η αλήθεια είναι πως το Movember αντιμετωπίζει σοβαρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άντρες.

Με το μοτό "Grow a Mo, save a Bro", το Movember Foundation έχει υποστηρίξει πάνω από 1.250 έργα σε 20 χώρες κι έχει καταφέρει να διαδώσει το μήνυμά του παγκοσμίως. Ενδεικτικά, από το 2004 το Movember έχει συμβάλει οικονομικά στη διάδοση γνώσης γύρω από τον καρκίνο του προστάτη και την ψυχική υγεία, με συνεργασίες σε οργανισμούς από τις ΗΠΑ μέχρι την Ιρλανδία. Κάθε Νοέμβριο, η δύναμη αυτής της κίνησης ενισχύεται, καθώς άντρες από όλο τον κόσμο αφήνουν το μουστάκι τους να μεγαλώσει και συμμετέχουν σε έναν κοινό αγώνα.

Movember
iStock

Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί: σχεδόν 7 εκατομμύρια άντρες έχουν λάβει μέρος στο Movember από την αρχή του, συμμετέχοντας σε ένα παγκόσμιο κίνημα που καταφέρνει κάτι μοναδικό: να ευαισθητοποιεί και να διασκεδάζει ταυτόχρονα. Το απλό αυτό σήμα, το μουστάκι, έγινε ένα παγκόσμιο σύμβολο ανδρικής ευαισθητοποίησης, παραμένοντας επίκαιρο και viral για τους σωστούς λόγους.

Κι αν αναρωτιέστε πότε είναι η Παγκόσμια Ημέρα του Άνδρα, βρίσκεται και αυτή μέσα στον Νοέμβριο, στις 19 του μήνα. Άρα, δεν υπάρχει δικαιολογία – για όσους άντρες θέλουν να δείξουν ότι στέκονται απέναντι στις στατιστικές και στους κινδύνους που κρύβουν τα ανδρικά προβλήματα υγείας, αρκεί να μεγαλώσουν το μουστάκι τους για τον Νοέμβριο.

Διαβάστε Επίσης

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.